fredag 21. september 2012

Araña



Jeg visste den dagen ville komme. Den dagen et tarantella-lignende dyr kommer dit jeg bor. Men uansett hvor mye jeg var klar over det klarte jeg ikke å forberede meg på det. Hvordan skal man egentlig forberede seg på noe sånt? 



Her i Nicaragua har jeg hatt kakkerlakker på badet, mus i oppvaskummen, jeg har kastet vekk en boa, jaget en ku fra en hage og har to gale hunder i bakgården som biter meg(!) hver gang jeg går ut døra. Men igår da det kom en edderkopp, større enn hjertet mitt, galopperende over stuegulvet med en hvit pose på magen, visste jeg ikke mine arme råd. Jeg vet at på bildet ser den liten og uskyldig ut, men jeg lover deg det var den ikke! Verken rop og gråt og tenners gnissel lot den seg affisere av og den har flytta inn i det området du ser på bildet. Heldigvis er leiligheten jeg bor i såpass stor at det er plass til fler. Så nå har edderkoppen fått spisestua, kjøkkenet og hele annen etasje. Jeg har begge soveromma, stua og badet.
Ps. dette var også litt for å briefe hvor stor leilighet jeg har. knis




Jeg tror det er denne typen som har flytta inn. Den heter Huntsman visstnok fordi den løper så fort. Jeg tror den er litt giftig også. Skal ikke forundre meg om jeg ligger surra inni en kokong når Jon kommer på besøk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar